Chiel ter Heerdt part-time in dienst van Lohmann
Lohmann is een internationaal fokbedrijf voor leghennen en is de toeleverancier van Lohmann ouderdieren voor Ter Heerdt. Lohmann wil de marketingactiviteiten uitbreiden en zocht een directeur internationale marketing, een functie die Chiel ter Heerdt gaat vervullen, meldt broederij Ter Heerdt in een persbericht.
Na 12 jaar bij Ter Heerdt te hebben gewerkt, ben ik ervan overtuigd dat het positief is voor het bedrijf om tijdelijk wat meer afstand te nemen en mij met een frisse blik te kunnen blijven inzetten voor Ter Heerdt, aldus de directeur van de Gelderse broederij.
Per 5 Januari 2015 start ik met een parttime functie bij Lohmann Tierzucht (LTZ) als eindverantwoordelijke voor de Internationale Marketing. Daarnaast blijf ik voor 100 procent directeur en aandeelhouder bij Ter Heerdt N.V.
Goed te combineren
Een parttime functie is goed te combineren met mijn werkzaamheden. Daarnaast past deze aanbieding binnen mijn eigen ambitie om te werken bij een internationaal bedrijf en een internationale omgeving in de pluimveesector. De taak om een wereldwijde marketingstrategie te ontwikkelen zie ik als een enorme uitdaging.
De taken van de directeur van Ter Heerdt zullen een deel door andere mensen worden binnen het bedrijf. Hij zal zich minder bemoeien met operationele zaken. De commercie eindverantwoording binnen de broederij komt in handen van Symen van der Velde in samenwerking met verkoopleider Alwin Janssen. De managementzaken blijven Symen van der Velde en Chiel ter Heerdt samen vervullen.
Tekst: Tom Schotman
Groeide op een vleeskuikenbedrijf in het Achterhoekse Vragender op. Schrijft sinds augustus 2013 voor Pluimveeweb.nl, vakblad Pluimveeweb, Pigbusiness.nl, vakblad Pig Business en de regionale agrarische vakbladen van Agrio.
Beeld: Broederij Ter Heerdt