Korte keten coöperatie Puur Betuws breidt bezorggebied uit

In de online shop van Puur betuws worden meer dan 500 lokale streekproducten aangeboden. Van wijnen en notenpasta’s tot vlees, vis, groente, sappen en jams. Tachtig procent van de opbrengstprijs gaat naar de leverancier van het product. Puur Betuws kon dat percentage handhaven doordat ze gebruik konden maken van een POP3-subsidie. Om dat percentage ook in de toekomst te kunnen aanhouden moeten ze meer klanten krijgen.
Puur Betuws wil per gemeente en per kern haar klantengebied gaan uitbreiden. In April gaat de coöperatie naar Geldermalsen en omliggende dorpen. Puur Betuws zal dan zichtbaar zijn op de markt, flyeren in zoveel mogelijk wijken, een aanbieding hebben speciaal voor Geldermalsen en samen met zoveel mogelijk leveranciers uit deze kernen actief op zoek gaan om in Geldermalsen nog meer klanten te vinden en nog extra pickup points te vinden in de overige kernen van de gemeente.
Pickuppoint
In mei is Tiel aan de beurt en in juni Culemborg. Na de zomer staat in ieder geval Zaltbommel al op de agenda. In al deze kernen gaat Puur Betuws flyeren en posters ophangen, maar kunnen verenigingen, clubs en groepen Puur Betuws ook uitnodigen om eens wat te komen vertellen (ook digitaal). Puur Betuws zoekt ook in deze kernen ondernemers of particulieren die een lokaal pickuppoint willen worden en mensen die kunnen helpen bij het flyeren en verspreiden van de posters.