Achterhoekse kennissessie ‘Ondernemen met natuurinclusieve zuivel’
Die wordt georganiseerd door DLV Advies en True Food Projects, in samenwerking met de Rabobank.
Melkveehouders staan voor onzekere tijden, aldus DLV Advies. Nieuwe wet- en regelgeving verhogen de kosten en leiden tot extensivering. Ook is het zeker dat er steeds meer verschillende melkstromen komen, gericht op meer natuur, milieu en dierenwelzijn. Hoe kies je als boer het juiste verdienmodel? Focussen op kostenefficiëntie en groei, een specifieke melkstroom selecteren voor extra inkomsten, of het heft in eigen handen nemen door melk zelf te vermarkten?
Sprekers
Aan het woord komen onder meer directeur Klaas de Jong van Royal A-ware, die zijn visie deelt op de kansen en uitdagingen van duurzame melkstromen. Adriaan Dubbeldam van DLV Advies belicht het belang van strategisch ondernemerschap en hoe je de marktvraag naar natuurinclusieve zuivel kunt benutten. Maurits Steverink van True Food Projects gaat in op diverse zuivelconcepten, ketensamenwerking en afzetmarkten.
Ook twee agrarisch ondernemers delen hun ervaringen: Rint de Jong die via coöperatie Rouveen Kaasspecialiteiten meewerkt aan het biologische kaasconcept van Lidl, en Kees Schutte die met zijn eigen 2 sterren-Beter Leven zuivelmerk Boer Kees in de schappen ligt bij Jumbo, Plus en Albert Heijn.
De bijeenkomst is gericht op Achterhoekse melkveehouders. Aanmelden is verplicht en kan via deze website.